Convivència Escolar i Prevenció de la Violència i l’Assetjament
A càrrec d’ Andrés González Bellido. Mestre, Psicòleg, Orientador Escolar i Coordinador del Grup de Treball TEI (Institut de Ciències de l’Educació – Universitat de Barcelona).
L’assetjament escolar és una forma de violència que té repercussions negatives en el desenvolupament, benestar i exercici dels drets dels nens i les nenes.

Les situacions més greus tenen importants repercussions mediàtiques, però les menys greus, queden invisibilitzades, normalitzant actituds i comportaments (per considerar-les habituals en entorns educatius) amb importants repercussions, fonamentalment psicològiques i emocionals per als nens i nenes que les pateixen i, per extensió, les famílies i els docents.
Aproximadament el 60% dels casos les víctimes d’assetjament demanen ajuda als amics, el 14% a la família, el 10 % al professorat i el 16 % opten per guardar silenci. És per aquet motiu què el grup classe són els que millor coneixen les situacions d’assetjament i als quals el programa TEI (Tutoria Entre Iguals),programa de convivència per a la prevenció de la violència i assetjament escolar dissenyat pel Prof Bellido i basat en tutories entre iguals i l’empoderament dels s alumnes en els processos de prevenció, els pot ajudar a combatre aquest problema.

El bullying és un problema de convivència i per acabar amb ell s’ha de modificar aquest model de convivència informant i sensibilitzant a la classe i a la comunitat educativa en general.

I, les famílies, quin paper tenim? Quins són els senyals d’alarma? Com podem ajudar a canviar aquest model de convivència?

La Xerrada tindrà lloc el proper dijous 18 de maig a les 20 h a la sala d’actes de l’escola i esta orientada a la millora de la convivència i la prevenció de la violència escolar i l’assetjament fomentant relacions satisfactòries entre iguals.

Al final de l’exposició, hi haurà un torn de preguntes per als pares

Desitgem que sigui del vostre interès.

Us hi esperem!

Xerrada Maig 2017